12 feb. 2013

 Fotografins Variationer

Bröllopsfoto

En bekant till mig via jobbet gifte sig med sin Anna förra helgen och jag fick det stora förtroendet att dokumentera deras bröllop. Så det blev att prova fotografins variationer.
Normalt är det i naturen jag letar mina motiv.
Jag brukar säga att det är lättare att fotografera vilda djur än brudpar.
Denna dag måste allt fungera
 
 
 
Vinter bröllop stod på önskelistan men vädret veckan bjöd på allt annat än vinter, regn och flera plusgrader under veckan gjorde att nästan all snö försvann.
 
 
 
Men till den stora dagen vände vädret och var det bitande kallt men tyvärr ingen snö.
 Ett fruset brudpar fick stå ut med mitt tjat om olika poser under en timmes i det kalla januarivädret.
Hustrun Pernilla var assistent och fixade detaljerna som enligt vissa menar att inte vi män ser.
Hon plåtar även med min extra kamera så att vi får bilder från andra vinklar.
 
Några snöhögar hittade vi så att jag kunde få lite vinter stämning.
Här kommer några bilder från helgen.
Brudparet är på resa så jag väntar med att publicera mer tills de kommer hem.

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar